Klik tambah pahala ^^

Sunday, July 22, 2012

GAMBAR BERKAITAN RAMADHAN~~



Pejam celik, pejam celik dah masuk hari kedua kita umat Islam berpuasa. Har! Har! Har! Bunyi macam dah hari ke-30 pulak gayanya. Walaupun baru sehari kita berpuasa tapi cuba semak balik apa yang dah kita buat semalam untuk menaik tarafkan iman kita. Adakah cuma penat tidur? Mungkin juga penat membeli belah juadah berbuka? Atau sudah selesai sekurang-kurangnya 20 muka Al-Quran? Kalau tiada beza dengan hari-hari sebelumnya sila buat sesuatu. Kita ada masa kurang dari 29 hari lagi untuk merebut sesuatu yang tak kita dapat dalam bulan lain. Dah tentu 1001 peristiwa menarik berlaku semalam, hari pertama puasa. Laporan gua sebelum ni gambar yang gua letak kurang berkaitan dengan laporan tapi hari ni gambar diatas benar-benar berkaitan.

Gua yang telah diundang untuk berbuka bersama dengan keluarga CBK sangat-sangat memerlukan bantuan kenderaan memandangkan adik gua ada bersama. Dengan harapan menggunung gua menelefon Nyonya Penang dan memandangkan Nyonya Penang berada di Bangi, gua memohon bantuan beliau. Hampir pukul 5 petang, otak gua sudah mula membayangkan gulai ayam kampung yang diceritakan oleh CBK sambil menanti Nyonya Penang tiba untuk memungut gua dan adik gua, tiba-tiba Nyonya Penang meminta gua menelefon beliau. Ketika panggilan bersambung... "Wei Kamen, aku eksiden ni. Kat Ampang." Hoh! Terkejut kambing gua. Memandangkan hari hujan, dan brek mogok tak mau makan, Myvi comel beliau, Pon! Pon! Pon! berlanggar, motokar! Alhamdulillah tiada kecederaan dilaporkan. Memandangkan kereta masih mampu bergerak, Nyonya Penang mengambil keputusan pulang semula ke Bangi. Dipendekkan cerita, kereta Nyonya Penang terpaksa masuk ke hospital sekurang-kurangnya 3 hari. Dan Nyonya Penang terpaksa pulang ke Melaka dengan bas. Tiada bayaran perlu dilakukan memandangkan kedua-dua kereta tersebut mempunyai insuran.

Kisah ini sudah tentu tidak punya kaitan secara langsung dengan gua. Tapi gua sangat rasa bersalah kerana gua yang minta pertolongan beliau. Dan agak terkilan tak dapat merasa gulai ayam kampung serta bertemu keluarga CBK. Apa pun yang jadi semua Allah dah tulis. Dah tentu itu yang terbaik. Redha.. Masih gua berharap dapat jumpa bakal mak mertua secepatnya. Kepada semua pihak, gua minta maaf. Hukhuk~~ Kepada penduduk bumi... Berhati-hati di jalanraya kerana jalan itu licin ketika hujan. Selamat solat Asar. Hati-hati ketika membeli belah juadah berbuka. "Kerana diriku begitu berharga."

12 comments:

  1. dugaan ramadhan...pasni penduduk bumi lbh berhati2..

    ReplyDelete
  2. nak wat camner kan..dah benda nak jadi..sabar jer lahhh :)

    ReplyDelete
  3. takda rezeki nak buat cena kan. minggu ni pi lah. haha

    ReplyDelete
  4. susah nak jumpa sebab diorang dok johor. hoho.. ujung minggu pas ja datang bangi umah sedara. takpaa.. nanti gua g johor. har!har!har!

    ReplyDelete
  5. huhu, dugaan bepuasa..banyak2 sabar ye =)

    ReplyDelete
  6. cubaaannnnn... dUGaaaannnnn =P

    SELAMAT BERPUASA.. =)

    ReplyDelete

Tolong!! Tolong!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...