Klik tambah pahala ^^

Tuesday, September 20, 2011

Tunggu la BALIGH dulu!!!

Hadui... Penatnya.. Nampaknya minggu SIBUK sudah tiba. Kelas super hero sangat MEMENATKAN. Manakan nak keja selamatkan dunia ni lg ya tak? Arini baru tido 3 jam.. Apakah?? Ni gara2 raksasa mengamuk xdapat susu la ni. Naseb baik klas TAMADUN tadi best. Kalau tak dah lama gua tido. Bukan susah. HENSHIN je, xde sapa tau gua tido. Ni la KELEBIHAN kalau pakai topeng. har3!

Tadi sekali lagi pensyarah gua TEMBAK gua ngan makhluk bumi yang lain ngan LASER. "Kalau saya tanya bila nak kawin dekat pelajar saya, mesti jawab xtau. Abes apa yang kamu tau? KAPEL sana sini?? DATING sana sini?? Bila tanya bila nak kawin, tak tau. Saya ni kalau diberi peluang oleh Allah untuk dihidupkan semula, saya nak kawin waktu umur 10 taun lagi. Kalau mati pun sekurang2nya dah lengkap sebahagian IMAN." Amboi ustaz.. Awalnya BALIGH.. Hik3! Ni gua cakap lam hati la. Cakap kuat2 karang terburai topeng gua. Dah la topeng gua PLASTIK ja. Made in CHINA lagi. Semut kentut pun retak.

Itu la antara dialog yang berjaya TALI PINGGANG gua rekod. Tapi itulah kenyataan.. IBU BAPA hari ni lebih suka tengok anak berkapel dan difitnah dari bagi kawin awal2. Mentaliti kebanyakan penduduk bumi yang susah diubah. Nak kawin kena kerja tetap dulu. Ada rumah, kereta, jentolak?!! Apa lagi? Apa lagi?? Kalau tak, mana ada orang nak bg ANAK DARA diorang. Gua penah cakap kat MEM BESAR gua nak kawin waktu stadi. Relaks ja MEM gua jawab, "Hang nak bagi makan apa kat anak dara orang?? Pasir?? Mengaji pun tak habis lagi. Ada hati nak kawin." Dari situ lah gua mendapat fakta baru. Dulu2 gua ingat ROBIN HOOD la makhluk bumi yang paling pandai memanah. Rupa2nya MEM gua lagi power!! Pakai MULUT beranak panahkan KATA2. Suuupp!! Tak sempat elak. Tepat ke DADO den. Innalillah. Bocor SUT gua. Kne pegi tailor lagi... T_T

Kalau betul dah terGEDIK2 nak kawin (macam gua ni), pandai2 la nak sara anak orang. Rezeki dari Allah. Kalau usaha, doa, InsyaAllah dapat. Contohnya member gua. Dah kawin dah pun. Boleh ja tanggung bini duit sendiri. Bukannya orang senang. Budak ENGINEERING lagi. KOS berat woh. Kalah KOSMETIK. Bini dia pun blajar lagi. Kenapa la IBU BAPA semua tak berfikiran camtu? Kalau tak dah lama gua KAWIN!! Kerja part time dah ada. En3.. Har3!

So sapa yang berminat kat gua, boleh lah tinggalkan alamat. Nanti gua KHITBAH. Apakah?? Tadi cakap MEM BESAR tak bagi kawin. Gatai noh.. Har3! Rider kick!! Pengajaran hari ini..

Dah minat tu kawin jela. Tunggu watpa lagi. DUIT tak bertambah, DOSA ja dok melimpah. Esok2 putus cinta, frust tertonggeng, gua gak kena jadi kaunselor.

4 comments:

  1. yaka, enchik bertopeng jadi kaunselor?
    amboi, cepat ja naa, tang kawin ni~
    teehee

    ReplyDelete
  2. woooh.. best woo nasihat orang. mai tang diri sendiri , lintang pukang. hahaha.. mana tak nya.. kawan2 sebaya dah mula sembang pasal kawen. yang dah kawen pun ramai. mengelabah la jugak enchek bertopeng. en3...

    ReplyDelete
  3. apa daa,kamen-san. gelabah banyak kang berlaku uncontrolled mutation [sebab movement of carbon-12 particles in bod, bla bla bla bukan kelas biologi atau fizik], payah pulak. tapi kalau mutated dan jadi macam x-man... cool jugak, kan? cool macam ni >> 8)

    ReplyDelete
  4. kan3! wooh.. kalau diberi pilihan gua nak jadi wolverine. boleh tolong mak tebas rumput. Tulang adementium. Kena blasah pun steady ja. Kamen rider + wolverine=kamenrine. wawawawawawawa.. cooool!

    ReplyDelete

Tolong!! Tolong!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...