Klik tambah pahala ^^

Wednesday, November 23, 2011

Laporan tanpa gambar yang TERCICIR!!

Ohh.. ohh.. apakah.. sudah lama gua memencil diri di sudut dunia yang gila. Laporan gua arini adalah laporan beberapa minggu lepas yang gua lupa hantar. Mintak maaf......

Kisah ini terjadi di pagi hari hari raya haji. Kisah duka ini berulang kembali.. Tepat pukul 8 pagi gua bangun dengan satu tekad nak jadi IMAM solat raya. Setelah gua bangunkan adik gua sepantas kilat gua mengarahkan adik gua memandikan dirinya yang berbau tak ubah seperti kambing jiran. Sebaik sahaja adik gua memandikan diri, *paap!* gua teeeeeeeeeeeeeertidur semula. Setelah adik gua selesai gua lalu melucutkan TOPENG dan TALI PINGGANG gua yang baru NAIK TARAF terus masuk ke dalam ruangan sejuk tempat SYAITAN bercanda..

Tiba-tiba... Grrrrrr.. PERUT gua bersenandung pilu irama dan lagu.. Hoyeaah! Setelah settle gua menambah kadar ASB gua, CIK PUAN EMAK memanggil-manggil namaku.. Syahdu.. Air mata ku mengalir saat kata-kata itu menusuk kalbu.. "Woooi!! Hang dok buat apa lagi? Orang dah start solat raya dah nih!" Tanpa berlenggah gua henshin serta merta.. Ehh...? Sambil pandang ke bawah.. "TALI PINGGANG gua mana?? What the fish cake goreng rangup-rangup!!" Yang ada bersama gua pada ketika itu cuma... Aaaaaa.... O...k.... *kruuukk.. kruuuk.. (=..=)"

Setelah beberapa ketika.. Sayup-sayup terdengar dari kejauhan suara yang mengundang seribu kesedihan dihatiku yang lara.. Suara itu adalah suara merdu seorang imam melafazkankan "Assalamu'alaikum warah matullah..." Ku menoleh ke kanan sambil teresak-esak.. "Assalamu'alaikum warah matullah..." Ku menoleh ke kiri sambil mengalirkan air mata kecewa.. (Sila jangan percaya..)

Lumrah manusia.. Selepas beberapa saat, gua sudah pun berada diatas kerusi di dapur dan dengan muka ceria.... Sedap betul KETUPAT dengan RENDANG yang CIK PUAN EMAK, CIK SEPET dan CIK BURUNG KUNING hasilkan.. Bila CIK BURUNG KUNING keluar dari tempat PERADUAN TEKA dan MENANG, gua buat-buat gaya tak bersalah seorang lelaki MACHO yang baru pulang dari solat raya. Fuh... Selamat.. Saham gua masih stabil.. Oh ya.. Side kick gua dipaksa raya bersama demi keselamatan gua. Terima kasih daun ubi kerana sudi bersama menentang kejahatan di pagi raya...

Terus kepada agenda utama.. Kepada penduduk bumi.. Kalau tertinggal solat raya, sambung makan ketupat. Buat muka suci, jangan lupa pakai baju raya. Har3!!! Walaupun dah terlambat masih gua ingin katakan.. SELAMAT HARI RAYA QURBAN!! Oh apakah.. Memandangkan gua tengah sibuk tahap GABAN, laporan gua kali ini cuma untuk pemuas nafsu para pelapor yang mahukan laporan tidak boleh tidak.. Kualiti menurun umpama graf SUPPLY and DEMAND disaat pasaran MONOPOLY gagal menstabilkan keadaan. Sekali lagi.. Oh apakah... RIDER.... erkk.... KICK!

2 comments:

Tolong!! Tolong!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...